Δρυολαλιά

Έρημος Το φεγγάρι σαν Άραβας
Είναι μιά ατοπία σε χρόνο λυμένο
από τα γρανάζια του ρολογιού
να υπομένεις το τραύμα το τραύμα χρόνος
Εγκαταλείποντας την παράδοση είναι σαν να θέλεις
να διαβάσεις ένα άγραφο χαρτί
χαρτί που γιά να διαβαστεί πρέπει πρώτα να έχει γραφτεί
Μέσα στη γλώσσα είναι θαμμένες οι μούσες
φτενότερο κι από το πιό φτενό ριζόχαρτο
το διάφανο είναι σκοτεινιά στα μάτια
φωσφορίζοντα έντομα δρόμοι της νύχτας
κηλίδες του λευκού μέσα στο μάτι
Το βυθισμένο αντλείς ό,τι από το φώς χάθηκε
-η μέσα λευκή άβυσσος
Ζωντανό φώς ανακλούσε το πρόσωπό του
η Αυγή κλώσα
Στου Ομήρου τις σκοτεινές κόγχες
αναβλύζουν Ιλιάδες αναβλύζουν Οδύσσειες
από στέρηση φωτός το ξεχειλίζει
-φουστάνι της Αθηνάς το ιοστεφές
Πεσμένα φύλλα με το σιβυλλικό χρώμα
ξεφυλλίζουν το χρόνο
Το δάσος κυματίζει σαν δάσος
το φωτεινό σύθαμνο κινήθηκε σαν δέντρο
ξεφυλλίζεται ο ουρανός
πέφτουν αστέρια σαν συκόφυλλα
τα πράγματα φωνάζουν μου φωνάζουν
απο καταβολής σαν εκκωφαντικός θόρυβος του χρόνου
Αυτά είπαν τα φύλλα
καθώς η πένα κινήθηκε εναντίον τους
σαν απειλή μελάνης επί της λευκότητας
Λέω παραμύθια στο όνειρο
Τα ακούει η ζωή στο ξύπνιο της

Αθήνα 2.5.09 _Ε_

Advertisements

31 thoughts on “Δρυολαλιά

  1. Για άλλη μια φορά δεν θα πω λέξη…

    Είναι μιά ατοπία σε χρόνο λυμένο
    από τα γρανάζια του ρολογιού
    να υπομένεις το τραύμα το τραύμα χρόνος
    Εγκαταλείποντας την παράδοση είναι σαν να θέλεις
    να διαβάσεις ένα άγραφο χαρτί

    Λέω παραμύθια στο όνειρο
    Τα ακούει η ζωή στο ξύπνιο της

  2. Νεφέλη ,η «σιωπή» σου πάντα ομιλητικότατη όπως στους στίχους σου,περνάς από εδώ και δροσίζει..

  3. Μ’ αρέσει να περνάω από εδώ, σιωπηλά τις περισσότερες φορές.

    Τους χαιρετισμούς μου για έναν καλό μήνα.

  4. Καλοδεχούμενος Χρίστο! Αντιχαιρετίζω και καλό μήνα επίσης,ήτοι καλό Μάη ,που κι άν ήταν και δυό και τρείς φορές το χρόνο θάταν ακόμα καλλίτερα .

  5. πόσο βέβαιο είναι ότι για να διαβαστεί ένα χαρτί πρέπει προηγουμένως
    να έχει γραφεί?

    στα μητρώα των λευκών σελίδων προδίδεται η πένα
    από κει μάλλον εκπορεύεται και η καταδίκη του ισόβιου
    κρατήματός της από δύστροπα δάχτυλα

    σε φιλώ

  6. Προτιμότερη η σιωπή, το ποίημα σου έχει φωνή….

    ..από τα γρανάζια του ρολογιού
    να υπομένεις το τραύμα το τραύμα του χρόνου
    εγκαταλείποντας την παράδοση είναι σαν να θέλεις
    να διαβάσεις ένα άγραφο χαρτί….

    Στου Ομήρου τις σκοτεινές κόγχες
    αναβλύζουν Ιλιάδες αναβλύζουν Οδύσσειες….

    Λέω παραμύθια στο όνειρο
    τα ακούει η ζωή στον ξύπνιο της…

  7. Χρηστίδου Χαρά

    Σιωπή φωνή ,εγώ λέω να τα ρίξουμε στο Θερμαϊκό να τα γονιμοποιήσουνε Θερμαίοι δαίμονες και τότε ίσως Κασσίμης της κρύπτης και Ροτόντα των υπερώων αρχίσουν να στροβιλίζονται σε άλλο μπάλλο.

  8. Από χτες προσπαθώ να συλλάβω της Δρυός σας τις κουβέντες … με κρατούν μαγεμένη σε ρυθμό …μα όχι ακίνητη ….
    Ίσως πιστεύει (όπως νομίζω και ο Ηράκλειτος) πως :

    το διάφανο είναι σκοτεινιά στα μάτια

    δεν προσάπτει δεν μας κινεί δεν μας βάζει σε περιπέτεια το εύκολο και φανερό … λέω εγώ ….

    Στου Ομήρου τις σκοτεινές κόγχες
    αναβλύζουν Ιλιάδες αναβλύζουν Οδύσσειες από στέρηση φωτός το ξεχειλίζει
    -φουστάνι της Αθηνάς το ιοστεφές

    Πάλι για το μαύρο φως …Άραγε αν το χωνέψουμε καλά
    θα συνεχίσει να χρησιμεύει ; χα !δεν ξέρω ….

    Ο τρόπος και το περιεχόμενο του ποιήματος ένα ! αυτό πολύ με συγκινεί ..ευχαριστώ

    Καλό απόγευμα !

  9. Άς πούμε σκοτεινή ύλη κι ας πούμε μαύρες τρύπες και ορίζοντες γεγονότων για να ανοίξουμε κάπως το κάδρο κοιτάζοντας αστερισμούς σαν φύλλα στο δέντρο του κόσμου και μετά
    κοιτάζοντας ζωή με φόντο όλα αυτά και να ακουμπήσει χωρίς να κάψει το φιλμ.
    Όταν πέφτει η νύχτα δεν φέρνει πίσω πράγματα που ξεστράτισαν και της Σαπφώς την κόρη φέρνει και κάτι άλλο ,σε γυρνάει μέσα σου σε επιστρέφει σε σένα από τη διάχυση. Έρχεται η νύχτα αλλά εσύ γίνεσαι πιό ημερινός σε σένα.
    Καλό βράδυ!

  10. Το μυαλό μου ζώντας , δεν αντέχει τέτοιες συλλήψεις … καίγεται το φιλμ ….
    Αν και παραδόξως ….μυστηριωδώς … ανέλπιστα … έχω εμπυραθεί χρυσές στιγμές σαμάντι , δεν ξέρω με τι είδους όργανο του εαυτού μου Να ! σαν την λευκή τελεία στη μαύρη περιοχή …Η μαύρη στην λευκή είναι πιο σύνηθες .
    Γαλήνη

    Καλό βράδυ

  11. «Χρυσές στιγμές σαμάντι».Πώς είναι αυτές οι στιγμές;
    Η λευκογράφηση είναι μεγάλη κουβέντα,το αφήνω για άλλη φορά.
    Γαλήνη;Πολλές φορές η καταιγίδα είναι προτιμότερη κατεβάζει ουρανό στα φύλλα κάνει τον ορίζοντα να λάμπει, ύστερα πως θάταν η γαλήνη χωρις της:

  12. Πως είναι αυτές οι στιγμές ……
    Δεν σας κάλυψε το κινέζικο σύμβολο γιν-γιαγκ…και η γαλήνη Θα αναφέρω και την συμμετοχή της περιφερειακής όρασης .
    Ω! ναι και η καταιγίδα !

    Λευκογράφιση ωραία λέξη ! πως είναι αυτό για σας ως κατάσταση ;

  13. Λευκογράφηση λέγανε την ζωγραφική χωρίς χρώμα (επαινεί ο Πλάτων το σχέδιο λέγοντας πως αν και λευκογραφήσας-φαντάσου εδώ ένα αμφορέα με σχεδια σε λευκό- παρίστανε καλλίτερα απο εκείνους που μουτζουρώναν με χρώμα) .Τώρα ως κατάσταση έχει να κάνει με διάθεση γραφής και δανείζομαι την έννοια του λευκού στίχου (λευκός στίχος είναι ο στίχος που αγνοεί ρυθμό και μέτρο και ρίμες και τείνει στο απεριόριστα ελεύθερο,κατά κάποιο τρόπο είναι ο ορισμός της ελευθερίας,με παράλληλο το σουπρεματισμό του Μάλεβιτς,το απόλυτα λευκό στη ζωγραφική ,το ύψιστο πνευματικά) σαν αναζήτηση μιας νέας πραγματικότητας ένα νέο Υψηλόν με ό,τι αυτό σημαίνει σε νεοφανείς τρόπους που ήρθαν και είναι να έρθουν. Πες πως επιζητάμε ένα Ζεν στα δικά μας νερά,γιατί υπάρχει εκεί στα βαθιά των παλαιών μας.
    Ο χρόνος έκανε το χατήρι στον Πλάτωνα ,που θεωρούσε ύψιστο ό.τι είναι σε λευκό,του έκανε το χατήρι ο χρόνος:λεύκανε αγάλματα και ναούς,κι όχι μόνο αλλά μας έπεισε όλους εμάς ότι είναι το φυσικό τους! Είναι ναι.Δεν ήταν πάντα.Δεν ήταν τοτε,δεν ήταν απαρχής.

  14. Α! για τον Πλάτωνα ήταν αξιοθαύμαστο το αποτέλεσμα με τα ελάχιστα μέσα.. οικονομία . Συμφωνώ
    Του Μάλεβιτς το λευκό τετράγωνο σε λευκό φόντο ….αλλά το τετράγωνο ήταν αποτέλεσμα πολύ-ωρης –χρονης δράσης σαν εμμονή ή προσευχή ….ανάγλυφο αν το δει από κοντά . Αργότερα συνδύαζε άμορφα σχήματα με γεωμετρικά . Δεν ήταν άναρχος αλά έθεσε το ερώτημα «τι είναι τέχνη» από την αρχή .
    Αυτή την ελευθερία όμως που λες εγώ την βλέπω στον Πόλοκ ….αλά (κατά τη γνώμη μου) ζωγράφιζε για τον ίδιο λόγο που χορεύουν οι μαθητές του υπέροχου ποιητή Ρουμή Έκσταση – ένωση ο λόγος

    Ναι το Ζεν συμφωνώ μπορεί να μας κρατά στην ουσία και να παράγουμε ζωντανά πράγματα .
    καληνύχτα

  15. Ζήσε τη στιγμή !
    Vodafone
    (αστειάκι)

    Τι είναι αυτό που μου προτείνεις ; μπήκα αλλά δεν κατάλαβα …..να σημειώσω πως τα αγγλικά μου είναι άθλια .

  16. http://www.diatopos.com/index1.html
    ___________________
    Στον προηγούμενο σύνδεσμο έχει ενδιαφέρον το τρισδιάστατο που δίνει την αίσθηση του άμεσου. Άν μπορείς δές το ,ίσως χρειάζεται να κατεβάσεις κάποιο βοηθητικό πρόγραμμα.Μ αυτή την έννοια ζήτησα να μιλήσεις ,αν πρώτα το δεις .

  17. Ναι τα είδα και τα δυο .
    Η εκδοχή του χώρου … θα έχει νόημα σε τρισδιάστατα έργα για να μας τα δείχνει από διαφορετικές οπτικές γωνίες . Σε επίπεδα έργα είναι άσκοπα κουραστική .
    Εσύ φτιάχνεις τέτοιες ιστοσελίδες ;

  18. Όχι! Μακάρι να έφτιαχνα. Μα γιατί το βρίσκεις κουραστικό,μας δίνει μιά εποπτεία του χώρου έτσι όπως είναι και όπου εκτίθενται τα έργα ,μας μπάζει σε μιά κοντινή πραγματικότητα του έργου ,της έκθεσης.
    Εντάξι δεν πρόκειται να σπαταλίσουμε τη ζωή μας στο βίρτσιουαλ. Αλλά αξιολογούμε δυνατότητες κι εκδοχές.

  19. Έκτωρ
    Εσύ εδώ γιατί δεν φτιάχνεις ένα χώρο γύρο από τα ποιήματα σου με λουλουδάκια , πουλάκια και χρωματιστά καδράκια ;
    Υποθέτω … επιθυμείς η συγκίνηση να προέρχεται από αυτούς καθαυτούς τους στίχους σου για τον αναγνώστη …και όχι από κάποιο αμπαλάζ . Γι αυτό έχεις ένα απλό και απέριττο μπλογκ …..
    Αλήθεια πως θα επέλεγες την κατάλληλη εικονογράφηση για κάποια συλλογής που θα εξέδιδες ;

  20. http://www.dardanosnet.gr/home/book-details.php?id=1393
    Εδώ θα δεις και εσύ μια δουλειά μου …. εξώφυλλο , υπάρχει ενδιαφέρον και στο οπισθόφυλλο αλλά και μέσα ένα σχέδιο (πορτρέτο του πατέρα μου) που είναι ο συγγραφέας . Όταν θα βρεθείς σε βιβλιοπωλείο του κέντρου αναζήτησε το αν έχεις απορίες .
    Αυτό θα κάμω κι εγώ με το δικό σου διότι δεν μπόρεσα να καταλάβω .
    Όσο για εικόνες σε βιβλίο με ποιήματα …πολύ σοβαρό θέμα !
    Το εξώφυλλο πρέπει να προκαλέσει και να εμπνεύσει αυτούς που δεν ξέρουν τον ποιητή … να πιάσουν και να ανοίξουν το βιβλίο .
    Μέσα στο βιβλίο τώρα μπορεί να υπάρχει κάποιο εικαστικό στοιχείο που θα υπογραμμίζει το πνεύμα του ποιητή ….αλλά και μια παράλληλη (της ποιητικής) εικαστική πορεία μπορώ να δω…. δίνω έμφαση στην παραλληλία ….οι δυο δημιουργοί να έχουν κοινό τόπο ιδεών κι αξιών .
    Αυτά τα πράγματα είναι δύσκολα… τις πιο πολλές φορές δεν γίνονται καλά …
    Καλό απόγευμα Έκτωρ

  21. Ξέχασα να σου πω πως ο τίτλος «βέλος στο χώμα» μου αρέσει …για την αμφισημία ….
    στόχευση – αστοχία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s